Pengikut Blog

~TERIMA KASIH TEMAN~

kenalkan Diri dan Follow-lah Blog ini,
Nanti Boleh Buat Kunjungan Balas. Follow Taw..

(^_^)

Beraya pada 10 Zulhijjah 1431H

Hari Rabu yang lepas, selepas tidur dan kemudiannya solat zohor aku dan sekeluarga bergerak ke Bangsar tuk beraya. Di rumah nenek aku yang aku sayangi, aku ada ramai nenek sebenarnya.. He6 tapi yang ini nenek saudara-lah. Kami gelarkan nenek ni nenek Bangsar (^_^)


 


 


Time ini masing-masing sedang bersiap, sementara tunggu kita orang siap, ayah aku ngah pasang Home Teater yang dibelinya dekat petronas Shah Alam tak silap aku. Ada orang maksa ayah aku beli.. Bila masing-masing dah siap, kami pun bergerak ke Bangsar, Kampung Abdullah Hukum.

anak paklong ku, fatin namanya
fatin bersama maisarah (anak pakngah ku)




Bila kami sampai sahaja di rumah nenek aku, kelihatan semua pakcik makcik sedara aku ada di sana. paklong, pakngah, pokde, dan juga mak busu. Biarpun orang kata raya haji tak best mana, tapi masih lagi nampak kemeriahan raya pada raya haji kali ni bagi aku. hampir 1jam jugak lah aku dan sekeluarga beraya di rumah nenek bangsar aku ni, tak ley lama-lama sebab lepas tu ada tempat lain kami nak gi beraya ^_^ macam raya eidul fitri lak. He6

bila dah puas beraya di rumah nenek bangsar ku ini, kami pun minta undur diri dan bersedia tuk ke destinasi seterusnya. Mak aku katakan pada adik aku ilyas, kita orang mahu pergi ke (T.S). Kerana kebingungan dia tu, kita orang perli dia. katakan T.S tu adalah (Tandas Sempit) He6...

Berjaya Times Square

Cosmo  Square Theme Park
Destinasi kami sekeluarga tuk beraya adalah Berjaya Times Square ^_^
Macam mana leh plan nak beraya dekat Times Square ni? ceritanya macam ni, ayah aku katakan pada adik aku yang 2nd last nak pergi mana rini? dia mahu pergi Mid Valley, tapi ayah aku tak berapa setuju. dan terkeluarlah dari mulut nya nak pergi TS. ayah aku pun katakan OK! itu sebabnya destinasi kami yang ke-2 tuk beraya adalah Times Square ^_^

setelah selesai menunaikan kewajiban seharian kita sebagai orang muslim yang ke-3 iaitu solat asar, kami pun pergi lah beli tiket tuk masuk ke theme park dalam Times Square tu (7th Floor), harga tiket untuk 9orang termasuk ayah dan mak aku, tak silap aku RM266.50, tu pun guna kad Jaya Jusco tuk dapatkan diskaun. Mahalkan? Mahal-mahal pun dapat juga masuk ke theme tu kan? Ada orang lain tak pernah masuk, kan3?





Bila dah masuk ke theme park tersebut, berbagai-bagai permainan kami main. 1st game yang aku main dengan adik aku no-2 dan no-3 adalah permainan (Supersonic Odyssey) roller coaster. memang excited lah dapat main permainan tu, sebelum ni pun pernah main. setelah naik roller coaster tu, aku 3adik beradik ni carik keluarga aku yg lain, tengok dowang sedang menanti kehadiran kereta api tuk pulang ke Kulai. next game, seakan-akan seperti kereta api yang bergerak setakat dalam theme park tu je.





Setelah habis 1 round kereta api tu pusing keliling theme park tu, kita orang main permainan seterusnya adalah permainan Kuda Kepang. He4 nama game tu tak ingat ^_^










Masing-masingnya perangai time ni semua macam budak-budak kecik, kalah upin & ipin. He5 Bila dah puas main tiga game ni, kita orang take a rest for a while ^_^ Lepas puas rehat, kita orang main game seterusnya game Crazy Bus, hanya 7 daripada kami je yang main game ni. Yang tak main adalah, Ilyas dan Ayah aku, Ilyas nak main game Bumper Car, ayah aku lah kene teman dia. Dia sorang je main game tu hampir tiga kali round. Kesian budak-budak yang asyik dilanggar oleh adik aku tu Ilyas. ish ish ish



 










0 pendapat:

Post a Comment